Rozpoczęła się budowa liczącego 58,6 km odcinka drogi ekspresowej S17 między końcem obwodnicy Garwolina a węzłem Kurów Zachód. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.
Symbolicznym wbiciem łopaty potwierdzono budowę drogi ekspresowej S17 na odcinku Garwolin – Kurów. Niemal połowa trasy liczącej 58,6 km powstaje w sąsiedztwie obecnej DK17 z czego około 10 km zostanie przebudowane do parametrów dwujezdniowej drogi ekspresowej.
– Zbudowanych zostanie blisko 90 obiektów inżynierskich, w tym 23 mosty (najdłuższy na rzece Wieprz), 45 wiaduktów, trzy kładki i dwa dolne przejścia dla pieszych oraz 16 przejść dla zwierzyny – wymienia Krzysztof Nalewajko z Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad.
Trasa ominie po nowym śladzie Gończyce, Trojanów, Niwę Babicką, Ryki i Moszczankę. Powstanie siedem węzłów drogowych (Górzno, Gończyce, Trojanów, Ryki Północ, Ryki Południe, Skrudki i Żyrzyn) oraz cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP).
Firma Budimex realizuje dwa odcinki o łącznej długości ok. 25,2 km od końca obwodnicy Garwolina do granicy województw. Kolejny odcinek, od granicy województw do węzła Skrudki, o długości ponad 20 km realizuje firma PORR Polska Infrastructure. Ostatni, pomiędzy węzłami Skrudki i Kurów Zachód, firma Mota-Engil Central Europe. – Na wszystkich czterech odcinkach prowadzone są prace o rożnym stopniu zaawansowania – mówi Nalewajko.
Łączna wartość inwestycji to blisko 2 mld zł, z czego koszt robót to blisko 1,5 mld zł. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w połowie 2019 roku.
Dodaj swój komentarz