Dostałeś SMS-a od Biedronki lub Lidla? Uwaga, to oszustwo!

Zdjęcie ilustracyjne | fot. pixabay
PARTNER SERWISU

Eksperci ostrzegają przed SMS-ami wysyłanymi przez oszustów, którzy podszywają się pod Biedronkę i Lidla. W SMS-ach informują o wygranej bonu zakupowego na 300 złotych. Kto się nabierze, zamiast bonu może stracić pieniądze.

O tym fakcie pierwszy poinformował portal Niebiezpiecznik.pl, do którego zgłosili się czytelnicy. Otrzymali oni podejrzane SMS-y od Biedronki i Lidla.

– „Na telefony Polaków rozesłane zostały 2 kampanie SMS-owe, w których oszust podszywając się pod Lidla i Biedronkę informował o “paczce gotowej do odbioru”. SMS-y zawierają link do strony internetowej, która okłamuje odbiorcę, że wygrał on bon zakupowy na 300 PLN” – czytamy na Niebezpiecznik.pl.

Paczka gotowa do odbioru – SMS od Biedronki i Lidla

– Szanowny Kliencie! Twoja paczka jest gotowa do odbioru – czytamy w SMS-ie rozsyłanym przez oszustów. W dalszej części wiadomości podany jest „kod referencyjny” oraz adres strony, która podszywa się pod serwis prowadzony odpowiednio przez Biedronkę lub Lidla.

Jeśli klikniemy w załączony link w wiadomości SMS, zostaniemy przekierowani do strony internetowej, która na pierwszy rzut oka wygląda jak strona sklepu. Znajduje się na niej informacja o przyznaniu bonu zakupowego na kwotę 300 zł do Biedronki lub Lidla – wystarczy kliknąć, żeby go odebrać.

Osoba zdecydowana na odbiór bonu zakupowego od Biedronki lub Lidla zdecyduje się przejść dalej, będzie musiała podać swoje dane osobowe w celu weryfikacji tożsamości. Strona wymaga podania numeru karty kredytowej.

– „Jeśli ktoś wypełnił formularz podstawiony przez oszusta, jego karta zostanie za 7 dni obciążona kwotą 49,99 dolarów, co stanowi równowartość około 178 złotych” – informuje portal Niebezpiecznik.pl.

Jak to cofnąć?

W przypadku kiedy padliśmy ofiarą oszustów, należy skontaktować się z bankiem i poprosić o cofnięcie transakcji metodą Chargeback. To rodzaj zwrotu środków inicjowany przez wystawcę karty w imieniu klienta (posiadacz karty zapoczątkowuje całą procedurę kontaktując się ze swoim bankiem).

Jeśli tylko klient uważa, że zakupione towary lub usługi były niezgodne z umową lub zauważy na wyciągu z karty transakcje, których nie rozpoznaje – może zażądać zwrotu środków w postaci Chargebacku.

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.