Rewolucja komunikacyjna w Lublinie. Ile przejedziesz, tyle zapłacisz

DSC03085
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Dominik Wąsik

Od 2021 roku pasażerów komunikacji miejskiej w Lublinie będzie czekać rewolucja biletowa. Opłata za przejazd ma być uzależniona od przejechanych przystanków.

Dziś Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie ogłosił przetarg na zaprojektowanie, wykonanie i wdrożenie nowego systemu biletu elektronicznego dla komunikacji miejskiej w naszym mieście. Nowy system umożliwi użytkownikowi posiadanie konta i obsługi operacji on-line (zakup biletów, usług, płatności, kasowania, zbieranie punktów w programie lojalnościowym) i zapisywanie ich w systemie centralnym.

„Plastikowa karta czy aplikacja mobilna nie będzie fizycznym nośnikiem, a jedynie identyfikatorem użytkownika, w związku z czym nie będzie konieczności fizycznego zapisu danej transakcji. Bilety będą kodowane w centralnym systemie” – mówi Grzegorz Malec, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

Ile przejedziesz, tyle zapłacisz

Zmiany pozwolą na wprowadzenie nowoczesnych, niedostępnych dotychczas w lubelskiej komunikacji miejskiej rozwiązań i metod płatności. Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej taryfy biletowej, która oferować będzie rozwiązania:

• płacisz za tyle, ile przejedziesz – taryfa przystankowa (check-in/out),

• bilety okresowe na określoną liczbę dni,

• elektroniczna portmonetka – gromadzenie środków do zakupu biletów,

• płatność za przejazd bezpośrednio z karty płatniczej w nowoczesnym kasowniku EMV.

Zaprojektowana aplikacja mobilna, czyli tzw. „karta w komórce” umożliwi pasażerowi sprawdzenie danych dotyczących jego konta (historia transakcji, stan doładowania) oraz skorzystania z „planera podróży” wraz ze sprawdzeniem najbardziej korzystnej ceny dla planowanego przejazdu czy zakupu biletów z niedostępnej dotychczas w Lublinie taryfy przystankowej, z zastosowaniem (check-in/out) i okresowych na dowolną ilość dni.

W ramach zadania zostanie stworzona również nowa strona internetowa, która umożliwi dostęp do portalu i konta pasażera. Znajdą się tam informacje dotyczące stanu konta (odrębnie dla każdego z nośników, czy usług) historii transakcji, a także m.in. kalkulator cen biletu okresowego (na dowolną zadaną ilość dni) oraz sklep internetowy z opcją „moje ulubione bilety”.

Uruchomienie nowego systemu biletu elektronicznego będzie możliwe dzięki stworzeniu nowoczesnej infrastruktury, która pozwoli na korzystanie ze wszystkich udogodnień. Miasto planuje zakup 55 stacjonarnych biletomatów oraz 50 mobilnych biletomatów, w które zostaną wyposażone pojazdy dotąd nieposiadające automatów do sprzedaży biletów.

Wdrożenie nowego systemu biletu elektronicznego szacuje się na kwotę 15-20 mln zł. Uruchomienie nowego systemu planowane jest w 2021 roku.

4 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Za te pieniondze można by było zasponsorować kolejną grupę osub jerzdzacych za darmo, np madek z dziećmi lub bez nich.

  2. Pomysł idiotyczny i nad skomplikowany. Panie Malcu, zmniejsz pan ceny i będzie dobrze.

  3. Czyli system będzie znał nasze dane, numer konta.skąd, dokąd i o której jeździmy. Yo, Wielki brat patrzy

  4. 20 melonów ? ile zgarnie sąsiad brata szwagra prezesa ? 3 % ? xvatit …. to tylko 600 tysięcy .