Parkomat pod Biedronką na Jana Pawła. Nie zapłacisz będzie mandat!

Płatny parking pod biedronką przy ul. Jana Pawła II 19 w Lublinie | fot. Monika
PARTNER SERWISU

Parking pod Biedronką przy ul. Jana Pawła II od niedawna jest płatny. Chwila nieuwagi może kosztować 95 złotych. „Firma żeruje na przyzwyczajeniach klientów.” – alarmuje czytelniczka Monika.

Biedronka ma w Polsce ponad 2,8 tys. sklepów, pod większością z nich są bezpłatne parkingi dla klientów. Ale nie wszędzie. Pod niektórymi biedronkami zamontowano parkomaty. Tak też się stało pod sklepem mieszczącym się przy ul. Jana Pawła II 19.

– W dniu dzisiejszym otrzymałam mandat w kwocie 95 zł za parkowanie pod Biedronką, Pepco i Jysk przy ulicy Jana Pawła II 19. Parking do tej pory był bezpłatny. Firma żeruje na ludziach, którzy pośpiesznie chcą zrobić przedświąteczne zakupy. Razem ze mną mandaty dostało kilkanaście osób – pisze do naszej redakcji czytelniczka Monika.

Pierwsza godzina bezpłatna

Od niedawna parking pod tymi sklepami został przejęty przez firmę EuroPark z Warszawy. Pierwsza godzina parkowania jest darmowa, lecz za kolejne idzie zapłacić 2 zł/h. Żeby nie dostać mandatu trzeba pobrać bilet z parkomatu.

– Opłata pełni tu funkcję prewencyjną, tj. ma za zadanie zniechęcić osoby nie będące klientami naszej placówki do dłuższego postoju na terenie naszego parkingu. Jej wysokość ustalana jest indywidualnie dla każdej z lokalizacji i warunkuje tym samym skuteczność tego rozwiązania – tłumaczy Biuro Prasowe Jeronimo Martins Polska.

Nie tylko w Lublinie

Płatne parkingi przy sklepach sieci Biedronka stanowią w całej Polsce wyjątek, ale bywają jedynym skutecznym wyjściem, by powstrzymać przed parkowaniem kierowców niebędących klientami. I tak jest w tym przypadku.

– Fakt, przy wjeździe na parking stoi wąska tablica informacyjna. Jest czarna i mało czytelna. To już nie pierwszy taki wybryk firmy EuroPark. Incydenty powtarzają się w całej Polsce. Jestem ciekawa, czy ktokolwiek z poszkodowanych składał już reklamację i jak dalej ludzie poradzili sobie z firmą, która robi z ludzi „jeleni” i to w białych rękawiczkach – dodaje czytelniczka Monika.

Mandat za parkowanie pod Biedronką na ul. Jana Pawła II w Lublinie | fot. Monika

24 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Dostałem mandat 1.5 roku temu. Żadne tłumaczenia nie pomogły. Olałem temat. Nic nie zapłaciłem.Pomyślałem – niech mnie szukają. Mają tylko nr rejestracyjny. Jak im się opłaci szukać moich danych to niech szukają. Swoją drogą mogą takie dane uzyskać z wydziału komunikacji lub ubezpieczalni. Ale czy ktoś im udzieli takich informacji – jest to niezgodne z prawem. Do tej pory nic nie przyszło.

  2. Weszlsm.do biedronki po 5 min wrocilam i juz byl mandat . Mimo przeslanych dowodow zakupu nie chca mi uwzglednic reklamacji .
    Walcze . I nie robie juz zakupow w biedronce .

  3. Podobno pierwsza reklamacja klienta ma być rozstrzygana na jego korzyść. Wystarczy mieć bilet parkingowy lub paragon z Biedronki czy innego sklepu pasażu z godziny mandatu.

  4. Tak to jest jak się jeździ na pamięć i nie patrzy na znaki 🙂

  5. Narazie czekamy, ja tez uwazam to rozwiazanie za rewelacyjne, ale naprawde z przyzwyczajenia i niewiedzy nie pobralem darmowego bilety, a na zakupach w Biedronce bylem. Wiec zobaczymy jak sie do tego ustosunkuja.

  6. I bardzo dobrze. Teraz jak jadę do biedronki to przynajmniej bez problemu mogę znaleźć miejsce do zaparkowania., a w godzinę zakupy to chyba każdy zrobi.

  7. Mirek, I, Damian, ruszyło się coś z reklamacją? Też napisałam i mają 21 dni na odpowiedź. Dajcie znać co u Was. Pozdrawiam

  8. W końcu jadąc na zakupy, można zaparkować 🙂 Dotychczas kierowcy stawiali auto na drodze wyjazdu ignorując, że to pas ruchu 🙂 Rewelacja!

  9. Gdyby były to rzeczywiście pośpiesznie zrobione zakupy to nie byłoby mandatu:-) Ponieważ pierwsza godzina jest ZA DARMO, a tak postawi jedna z drugą samochód i ma w poważaniu, że ten kto naprawdę przyjechał na zakupy, nie ma gdzie zaparkować!

  10. trzeba stanąć przed szlabanem i nie zważając na trąbienie innych dokładnie czytać cały regulamin, potem kolega bo on też musi wiedzieć na co sie pisze przed wjazdem. Kilka takich akcji i zmienią te zasady z kosmosu.

  11. Wreszcie można swobodnie zaparkować 🙂
    Jak można nie zauważyć tablicy na wjeździe, tablic dookoła parkingu i w szczególności dwóch parkometrów przed obiektem??

    Miasto Lublin zrobiło to samo w centrum czyli płatny parking jak na całym świecie…

  12. Jak zawsze zdanie podzielone. Zapoznając się z treścią komentarzy śmiało można stwierdzić że przeszkadza ten pomysł wyłącznie tym którzy nie koniecznie przyjechali do Biedronki…
    Osobiście (może poza małym utrudnieniem bo defacto trzeba się wrócić do auta z biletem) uważam że pomysł jest trafiony. Godzina to naprawdę sporo żeby zrobić nawet większe zakupy, a o ile łatwiej zaparkować.
    Słabe też jest tłumaczenie że parking jest źle oznaczony, ale to już „kiepskiej baletnicy…”
    Pomysł z przeniesieniem się do Lidla uważam wręcz za fenomenalny, bo nie dość że będę miał dużo miejsca na parkingu to i przy kasie nie spędzę nazbyt wiele czasu. Facebookowym pozdrowieniem kończąc „Lubię to”

  13. Witam
    ja tez mam oplate dodatkowa z godziny 12 02. Pisalem do europark reklamacje z paragonem z biedronki z godziny 12 25. O platnym parkingu nie wiedzialem,wiec nie moglem sie zapoznac z ich regulaminem i nie wiedzialem ze mozna pobrac darmowy godzinny bilet, przyjechalem jak zwykle po zakupy, na infolinie biedronki tez dzwonilem maja sie zapoznac ze sprawa. Zobaczymy co z tego wyjdzie,bede sie odwolywac do skutku ….a jak to nie pomoze to wiecej nie zrobie zakupow w zadnej biedronce, wybiore konkurencyjny lidl……..

  14. Niech zaloza szlaban i bilecik przy wjezdzie jak w media markt to nikt nie będzie mieć pretensji. Tutaj to jest jawne wykorzystywanie nieuwagi ludzi.

  15. Pod pewnym Tesco powinni zrobić, nie mam nigdy miejsca żeby podjechać coś kupić, a na połowie aut czapa śniegu zawsze zimą, taak, na pewno to klienci😂

  16. To staje się nowym sposobem na kasę dla Biedronki :/ Na Obywatelskiej buli się już od dawna.

  17. W Gliwicach na chorzowskiej pobiera się DARMOWY bilet od lat i nie widzę problemu wszystko pisze dla klientów biedronki

  18. Ja tez dostalam z 11:56 czas podobny wyskoczyl z ukrycia porpbil fotki a jak czekalam nie pojawił sie tez zlozylam reklamacje dolaczylam paragon ze sklepu zobaczymy a jak dzwonilam na onfolinie do biedronki to stwierdzili zeby kontaktowac soe z europark bo oni wiedzą że tak to dziala ale ogolnie mają to w d….

  19. Mi tam się idea parkometru podoba! Przynajmniej mogę zaparkować samochód przed sklepem i spokojnie pójść na zakupy. Do tej pory było to wręcz niemożliwe! Jaki sens ma parking dla klientów na którym nie ma wolnych miejsc?! Klienci pobliskiej siłowni, hotelu, rodzice uczniów ze szkoły itp chętnie korzystali z darmowego parkingu.
    Informacja o opłatach wisi przy wjeździe na parking, parkometry też powinny budzić zainteresowanie a i na drzwiach sklepu na zarowiastych kartkach jest wywieszone ogłoszenie. Klienci mieli ponad tydzień aby zauważyć powyższe bez ponoszenia opłat.

  20. Ludzie kupujcie w Lidlu. Tam parkingi bezpłatne. Nie dajcie się naciągnąć Biedronkowym złodziejem.

  21. dostałem dzisiaj taki sam 11:58 prawdopodobnie byłem jedną z kilkunastu osób które tam stały i rozmawiały. złożyłem reklamację czekam na odpowiedź. skoro działa prewencyjnie na ludzi nie będącymi klientami galerii to paragony powinny załatwiać pozytywnie reklamacje. Ciekawe jak wygląda to od strony prawnej bo w tym przypadku jest to wykorzystywanie przyzwyczajeń klientów nie spodziewających się takich zmian. Z drugiej strony podejście biedronki w stosunku do swoich klientów też odbije się na wizytach w tym dokładnie sklepie (klient zrażony raz nie wraca tak szybko jeśli wróci) zobaczymy czekam na odpowiedź