Koniec wysokopodłogowych autobusów. Na ulice wyjechały nowe Ursusy

DSC 8876
Autobusy marki Ursus wyjechały na ulice Lublina | fot. ZTM Lublin

Dostawa nowych Ursusów jest jednoznaczna z wycofaniem z ruchu ostatnich czterech wysokopodłogowych autobusów marki Jelcz 120M, będących własnością MPK Lublin.

Autobusy to fabrycznie nowe 12-metrowce, spełniające najwyższą normę emisji spalin Euro VI. Pojazdy są niskopodłogowe, przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane.

Na wyposażeniu autobusów znajdują się również biletomaty z możliwością płatności kartą, bramki liczenia pasażerów oraz cztery podwójne porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Zakupione w ramach zamówienia pojazdy będą docelowo dedykowane do obsługi linii nr 44 i 74. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 9,5 mln zł.

Przypominamy również, że obecnie ZTM prowadzi postępowanie na zakup 20 elektrycznych autobusów wraz z infrastrukturą do ładowania. Kolejne przetargi na dostawę odpowiednio 7 i 5 elektrobusów zostaną ogłoszone jeszcze z końcem roku.

Inwestycje w tabor przekładają się na komfort i jakość podróży komunikacją miejską. Poniżej statystyki dotyczące aktualnego stanu taboru:

– 100% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy niskopodłogowe,
– 90% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy monitorowane,
– 87% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy z zapowiedzią głosową,
– 79% autobusów to pojazdy posiadające normę zużycia paliwa Euro 5 i Euro 6,
– 73% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy wyposażone w biletomaty,
– 70% ogólnej liczby taboru stanowią pojazdy klimatyzowane

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
  1. Najgorsze że te normy EURO wcale oznaczają niższego zużycia paliwa. Te nowoczesne cacka palą więcej niż stare Ikarusy, no ale klimę, WIFI, USB i inne elektroniczne systemy należy czymś zasilić. Ja będę sercem zawsze z Ikarusami, Jelczami PR110 i 120M.