Kodeks reklamowy Lublina. Co się zmieni?

IMG 20160913 095158 e1476262360888

Mniej reklam w Lublinie. Projektu uchwały Kodeksu Reklamowego, ma sprawić, że z przestrzeni miejskiej znikną brzydkie szyldy i reklamy.

Dziś Lublin w wielu miejscach oszpecony jest dużą liczbą reklam zakrywających całe ściany budynków oraz rozmaitych banerów i ekranów emitujących reklamy, ustawionych przy jezdniach i wszędzie tam, gdzie to możliwe. Wkrótce ma się to zmienić.

Założenia miejskiego kodeksu reklamowego przewidują całkowite wyeliminowanie ze śródmieścia reklam i urządzeń reklamowych, zwłaszcza wielkoformatowych. Zgodnie z ich założeniami na tym obszarze reklam i urządzeń reklamowych zajmą znacznie bardziej estetyczne szyldy, ujednolicone pod względem rozmiaru i kolorystyki.

Każdy podmiot na swojej elewacji będzie mógł umieścić maksymalnie dwa takie obiekty, wyłącznie na wysokości parteru budynku.

– Zależy nam na poprawie estetyki przestrzeni publicznych, szczególnie na terenie zabytkowego Starego Miasta i Śródmieścia. Obecny stan jest skutkiem braku właściwych mechanizmów umożliwiających skuteczne zarządzania tymi przestrzeniami – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.

Kodeks reklamowy ma być uchwalony przez radę miasta w lutym przyszłego roku. Przedsiębiorcy w śródmieściu będą mieli rok na przystosowanie się do nowych uregulowań. Zasady obowiązujące w innych dzielnicach będą mniej rygorystyczne, a na ich wdrożenie będzie trzyletni okres przejściowy.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.