Dzwonili i zapraszali na pokazy garnków. UOKiK ukarał firmę za brak zgody

Zdjęcie ilustracyjne | fot. pixabay
PARTNER SERWISU

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał firmę Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska), która dzwoniła do ludzi i zapraszała na pokazy garnków bez ich wcześniejszej zgody.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wszczął postępowanie wobec spółki Smak i Zdrowie z Warszawy, wcześniej działającej pod nazwą Philipiak Polska po zgłoszeniach od konsumentów, którzy skarżyli się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń do gotowania marki Philipiak.

Dzwonili bez zgody

Urząd ustalił, że zlecała ona innej firmie, aby w jej imieniu dzwoniła do konsumentów i zapraszała na pokazy naczyń do gotowania. Jednak nie miała na to ich zgody. Jak przypomina UOKiK, każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego lub zleca to innej firmie, powinien mieć na to jego wyraźną zgodę.

Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na początku rozmowy. Zgodnie z prawem, trzeba wcześniej uzyskać zgodę klienta na taki kontakt. Konsument powinien wiedzieć komu, w jakim celu i w jakim zakresie jej udziela.

Prezes UOKiK uznał, że spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę finansową ponad 35 tys. zł (35 388 zł). Decyzja nie jest prawomocna.

Czytaj także: Dzwonią i wmawiają, że wygrałeś odkurzacz. „Wystarczy odebrać go na spotkaniu”



WASZE KOMENTARZE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.