Odpryski i pęknięcia na szybie. Co robić?

ws combo crack e1472069616276

Pęknięcia i odpryski na szybach to istne zmory zmotoryzowanych. Pojawiają się znienacka, a ich działanie bywa dla właściciela pojazdu bardzo kosztowne. Czy skaza zawsze musi oznaczać wymianę szyby na nową?

W Lublinie, masowo trwają remonty dróg. W wielu miejscach na pasach zalegają różnego rodzaju niepożądane przedmioty tj. żwir, odłamki, kamyki i inne pozostałości z prowadzonych prac brak rozwagi przy przejeżdżaniu przy takich punktach prowadzi do wielu konsekwencji, czasowych i finansowych.

Dźwięk uderzającego kamienia w szybę samochodu to jeden z tych odgłosów, których nikt nie chciałby usłyszeć. Pęknięcie lub odprysk dużych rozmiarów może wymagać wymiany szyby czołowej. Nie należy jednak ignorować tych mniejszych i wyglądających niepozornie. Co zatem powinniśmy zrobić w takim przypadku?

Przede wszystkim nie wpadajmy w panikę. Weźmy głęboki oddech i oceńmy wielkość uszkodzenia. Im lepiej ocenimy szkodę (bez zbędnego wyolbrzymiania lub ujmowania wielkości uszkodzenia), tym łatwiej będzie Nam zdecydować co zrobić dalej.

Odprysk a pęknięcie

Odprysk a pęknięcie to nie to samo. Należy jak najwcześniej sprawdzić z jakiego rodzaju problemem mamy do czynienia. Można wyróżnić 2 rodzaje pęknięć na szybie: punktowe (w kształcie gwiazdy lub okrągłe) oraz podłużne (występujące rzadziej jednak są bardziej niebezpieczne).

Jeśli średnica jest większa niż 2 cm to naprawa nie będzie możliwa i będziemy musieli udać się do warsztatu w celu wymiany całej szyby. Aby naprawa była możliwa muszą być spełnione następujące warunki: odległość pęknięcia od krawędzi szyby nie może być mniejsza niż 10 cm, a odległość między innymi pęknięciami (jeśli występują) nie może przekraczać 10 cm.

W przypadku odprysków i mniejszych pęknięć często można je naprawić we własnym zakresie. Na rynku znajdziemy wiele zestawów do klejenia szyb, które skutecznie powinny poradzić sobie z tym problemem. Należy jednak pamiętać, iż przed podjęciem naprawy powinniśmy dokładnie oczyścić oraz wysuszyć odprysk. Jeżeli uszkodzenie jest większe i boimy podjąć się samemu naprawy warto odstawić samochód do profesjonalnej firmy, która będzie gwarantem poprawnie wykonanej pracy, a czas naprawy powinien oscylować w okolicach 30 minut.

ina-1

A może tak zignorować sprawę?

Dlaczego nie można pozostawiać odprysków i pęknięć? Uszkodzone miejsce wypełnia się zanieczyszczeniami, które powodują korozję szkła. Zmienne warunki atmosferyczne takie jak deszcz, śnieg czy mróz powodują, że do pęknięcia przedostaje się woda z minerałami i pyłami. Jazda z uszkodzona szybą może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa własnego jak i innych uczestników ruchu.

Przednia szyba zapewnia 30% wytrzymałości konstrukcyjnej pojazdu, a działanie poduszki powietrznej pasażera siedzącego na przednim fotelu jest zależne od stanu szyby czołowej, zapewniającej oparcie w czasie otwarcia.

Wszelkie uszkodzenia szyby czołowej powinny być niezwłocznie usuwane. Dodatkowo jeśli macie obsesję na punkcie swoich czterech kółek to takie uszkodzenie będzie skutecznie spędzać Wam sen z powiek. Stan przedniej szyby ma bezpośrednie przełożenie na Wasze bezpieczeństwo, więc nie należy pochodzić do niej po macoszemu. Odpowiednio wczesna reakcja pozwoli Wam zaoszczędzić sporo pieniędzy, jeśli uszkodzenie będzie możliwe do naprawy.

Dodaj swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Dodając komentarz akceptujesz regulamin zamieszczania komentarzy w serwisie. Grupa Spotted Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.